You Too Are Coffee Drinker If You Do This

ΚΑΦΕΣ- ΕΦΤΑ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ

Mar 10 • Υγεία • 376 Views • No Comments

Καφές, αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας “δίαιτας” και ταυτόχρονα ένα  ρόφημα που περιέχει χιλιάδες χημικές ουσίες, με τις  ευεργετικές του ικανότητες είναι γνώστες στους ανθρώπους ήδη από τις αρχές του 9ου αι. μ.Χ. Πρόσφατες μελέτες αποκαλύπτουν στοιχεία, που κάνουν το “αραβικό κρασί” επιτακτικό ρόφημα προς κατανάλωση για όσους νοιάζονται για την υγεία τους

coffee2

1. Αστραφτερό χαμόγελο.

Έρευνες στο πανεπιστήμιο του Μιλάνου απεδειξαν πως οι χημικες ουσίες του καφέ προλαμβάνουν τη φθορά των δοντιών , καθώς εμποδίζουν τα βακτηρία απ το να κολλήσουν στο σμάλτο και να προκαλέσουν τερηδόνα. Βασική προϋπόθεση όμως  είναι να καταναλώνεται σκέτος, χωρίς ζάχαρη και γάλα.

2. Αντιοξειδωτική Δράση.

Οξειδωτικό στρες: Πρόκειται για μία κατάσταση κατά την οποία το σώμα μας, υπό την επίδραση επιβαρυντικών παραγόντων όπως είναι το άγχος και οι έντονοι ρυθμοί της καθημερινότητας, οι περιβαλλοντικοί ρύποι και η έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία, υπερπαράγει ελεύθερες ρίζες (radicals).
Παρότι οι ελεύθερες ρίζες αποτελούν φυσιολογικά προϊόντα του μεταβολισμού, όταν παράγονται σε τόσο υψηλές ποσότητες στρέφονται κατά των ίδιων μας των κυττάρων με αποτέλεσμα να τους προκαλούν φθορές και να επισπεύδουν τη γήρανση του οργανισμού και την εκδήλωση χρόνιων νοσημάτων. Ο καφές παίξει καθοριστικό ρόλο στην κάλυψη των αντιοξειδωτικών αναγκών μας, καθώς έχει αναδειχθεί σε μία από τις βασικότερες πηγές αντιοξειδωτικών ακόμα και σε σύγκριση με άλλα ροφήματα υψηλού αντιοξειδωτικού περιεχομένου, όπως το τσάι, περιέχοντας σε 500mg σε κάθε κούπα.

1622396_orig

3. Κάνει “καλό κεφάλι”.

Η πιο γνωστή επίδραση του καφέ αφορά στο νευρικό σύστημα . Σε λογικές ποσότητες, ο καφές βελτιώνει τις πνευματικές ικανότητες, καθώς προκαλεί εγρήγορση και μείωση της ανίας. Ο βασικός λόγος είναι ότι καφές περιέχει καφεΐνη, ένα αλκαλοειδές που δρα ως τονωτικό.
Στον ανθρώπινο εγκέφαλο η καφεΐνη προκαλεί αγγειοσυστολή, ενώ στα περιφερειακά αγγεία, διαστολή. Δεν είναι λοιπόν τυχαία η χρήση της σε αρκετά φάρμακα για την καταπολέμηση της ημικρανίας. Επιπροσθέτως η καφεΐνη αυξάνει την παραγωγή των οξέων του στομάχου σου, βοηθώντας τον οργανισμό σου να απορροφήσει τις ουσίες των παυσίπονων πιο γρήγορα.

images

4. Προλαμβάνει την αρθρίτιδα.

Σε έρευνα που διεξήχθη σε άντρες άνω των 40 ετών, οι οποίοι κατανάλωναν καφέ για αρκετό χρονικό διάστημα, διαπιστώθηκε μειωμένος κίνδυνος ουρικής αρθρίτιδας, μίας φλεγμονώδους κατάστασης, που προκαλείται από αυξημένα επίπεδα του ουρικού οξέος. Μάλιστα, τα αποτελέσματα έκαναν λόγο τόσο για τον ντεκαφεϊνέ, όσο και για τον κανονικό καφέ, ενώ ασθενείς που κατανάλωναν περισσότερα από 6 φλιτζάνια την ημέρα, παρουσίασαν έως και 60% χαμηλότερο κίνδυνο ουρικής αρθρίτιδας.

5. Σε κάνει “φέτες”.

Η καφεΐνη καταστέλλει την όρεξη και επιταχύνει τον μεταβολισμό σου, ευνοώντας έτσι την καύση θερμίδων. τρία φλιτζάνια καφέ την ήμερα, σε συνδυασμό με καθημερινή άσκηση και διατροφή χαμηλή σε λιπαρά μπορεί να ενισχύσει την καύση λίπους έως και 20%. Επιπροσθέτως αυξανει το κιρκάδιο ρυθμό και το ρυθμό της αναπνοής, προετοιμάζοντας το σώμα για κορυφαίες επιδόσεις.

w-Giant-Coffee-Cup75917

6. Προστατεύει τον ανδρικό οργανισμό.

Ερευνητές από το Χάρβαρντ παρακολούθησαν 50.000 άντρες για 17 χρονιά και βρήκαν ότι εκείνοι που έπιναν περισσότερο καφέ (6 φλιτζάνια την ήμερα κανονικού καφέ) είχαν 60% λιγότερες πιθανότητες ανάπτυξης καρκίνου του προστάτη, σε σχέση με εκείνους που δεν έπιναν. Το συγκεκριμένο ποσοστό έπεσε στο 30% για εκείνους που κατανάλωναν 1-3 φλιτζάνια την ημέρα. Στον αντίποδα, η υπερβολική κατανάλωση (8+ φλιτζάνια) μπορεί αν βλάψει τη στύση.

7. Βελτιώνει τη μνήμη.

Ο καφές θεωρείται ευεργετικός για τη βραχυπρόθεσμη και τη μακροπρόθεσμη μνήμη. Το 2005, μία μελέτη που παρουσιάστηκε στην Ένωση Ραδιολογίας της Βόρειας Αμερικής, αποκάλυψε, ότι καταναλώνοντας δύο φλιτζάνια καφέ (όχι ντεκαφεϊνέ) μπορείτε να βελτιώσετε όχι μόνο τη βραχυπρόθεσμη μνήμη σας, αλλά και τον χρόνο αντίδρασης του εγκεφάλου.

Δύο χρόνια αργότερα, το 2007, μία άλλη έρευνα ήρθε να επικυρώσει το γεγονός, καθώς ανέφερε, ότι οι γυναίκες (και όχι οι άντρες) ηλικίας 65 ετών και άνω, οι οποίες έπιναν περισσότερους από 3 καφέδες τη μέρα, είχαν καλύτερες επιδόσεις σε τεστ μνήμης και είχαν λιγότερες πιθανότητες να πάθουν απώλεια μνήμης, από εκείνες που έπιναν μόλις έναν καφέ την ημέρα.

Ωστόσο, αν και οι επιστήμονες γνωρίζουν αρκετό καιρό ότι ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο να νοσήσει κάποιος από Alzheimer, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νότιας Φλόριντα το 2011, ανακάλυψαν το λόγο της αλληλεπίδρασης μεταξύ καφέ και καφεΐνης. Σύστηναν μάλιστα, να καταναλώνει κάποιος τέσσερις με πέντε καφέδες ημερησίως, ξεκινώντας από τη μέση ηλικία, προκειμένου να αυξήσει τα επίπεδα του παράγοντα διέγερσης αποικιών των κοκκιοκυττάρων (GCSF), ο οποίος μειώνεται στους ασθενείς που πάσχουν από Alzheimer.

242-1024x640

Τιμητική αναφορά: 8. Γιατί είσαι Έλληνας.

Οι καφετέριες στην Ελλάδα είναι ίσως ο μοναδικός κλάδος εστίασης που δεν έχει επηρεαστεί από την κρίση, και αυτό οφείλεται στο ότι ο θεσμός του καφέ περναει λόγω DNA από γενιά σε γενιά. Σπανίως θα δεις ανθρώπους να μιλάνε έχοντας μπροστά τους ένα χυμό πορτοκάλι. Η σχέση του Έλληνα με τον καφέ  κοντράρει στα ίσια ακόμα και Ιταλό.

Γιαυτό ανοίξτε την καφετιέρα τώρα!

 

 

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *

« »